Здравейте, забравих да ви напиша резултата от преговорите с БТ :) Необходима е заповед по чл. 325 т.3 /прекратяване за срочен договор/ както и сертификат за успешно положен изпит + протокол от изпита :) накрая се оказа, че БТ знаят, а ИТ не знаят.... интересна ситуация :)

А в тази връзка някой знае ли колко е продължителността на трудовата борса при прекратяване на ДУК и какъв процент е?
Благодаря много, delphine :) Говорих с Инспекцията по труда и от там ми казаха, че това не е в тяхната компетенция и трябва да питам БТ. Утре ще звънна и на тях и ще пиша какъв и резултата - необходима ли е заповед или не е необходима :)
Вторият договор го сключваш в зависимост от това какъв период си посочил в първия договор /чл.230/ .Там пишеш за какъв период лицето ще работи при съответния рабатодател. Това е задължително условие за сключването на договор по чл.230. След изтичането на 6-те месеца от БТ, примерно работодателя трябва да осигури работа на лицето за още 6 месеца. Сключваш срочен договор, защото така или иначе не знаеш дали на една от двете страни ще й допадне работата, отношението и т.н. Защо ти е безсрочен договор? После ако има някакви проблеми с лицето да се чудиш как да го махнеш. Да, може да го направиш със срок на изпитване - това също е вариант. Аз лично предпочитам срочен договор и ако след изтичането му и двете страни са доволни винаги може да се пусне заповед и да се превърне в безсрочен. Та, въпроса ми беше съвсем друг - има ли нужда от заповед или не? Това дали ще е срочен или не аз вече съм го решила за себе си.
Няма как да стане безсрочен, защото първо прекратяваш този по чл. 230 и после пускаш нов договор за срока, който работодателя е определил в предходния договор. Това води до извода, че и вторият договор ще бъде срочен. Та, необходима ли е заповед или само с протокол от изпита ще стане? ...и какво се случва с чл. 224 при положение че лицето остава на работа на работа при работодателя, но се прекратява един и се сключва друг договор?
Явно не съм обяснила както трябва. :) То пак си е прекратяване на договора с БТ, защото това си е един вид срочен договор. Не става с допълнително споразумение, понеже в НАП ще остане да виси код 14, който няма как да бъде прекратен напълно. Код 14 е договор за ученичество и ако не бъде прекратен, а се пусне допълнително споразумение за срочен договор в НАП става пълна боза. :) Налице са два договора: първо сключваме по чл. 230 /срочен/ и след изтичането му сключваме още един срочен договор за периода, в който работодателя е решил да остави лицето на работа. Как точно ще се прекрати първият договор по чл. 230 със заповед и без изплащане на обезщетение по чл. 224 или се прилага документ за успешно издържан изпит и не се прави заповед за прекратяване?
Абсолютно никакъв не е проблема за заповедта, просто реших да попитам дали е необходима, защото мисля че само с протокол от положен изпит също може, тъй като това е един вид срочен договор и работодателя като задължително условие в договора е посочил лицето колко дълго ще остане на работа при него след изтичане на 6-те месеца от БТ. И в тази връзка защо сега трябва да се изплаща неизползвания отпуск, при условие че лицето продължава да работи във фирмата еди колко си месеца?
Става въпрос за Трудов договор с условие за обучение по време на работа - чл. 230 ал.1 от КТ. Необходима ли е заповед за прекратяване и дължи ли се обезщетение по чл. 224 от КТ?
Здравейте,

интересува ме след изтичането на 6 месечния договор с БТ съгласно чл. 230 ал.1 от КТ,
необходимо ли е да се пусне заповед за прекратяване на договора и дължи ли се обезщетение по чл 224 от КТ? Знам, че трябва да има изпит и съответно някакъв документ за положения и успешно издържан изпит. Как точно трябва да изглежда той? Някой правил ли е досега такъв?
Благодаря на всички отзовали се! :)
Фактурата е на основание чл. 30 ал.1 т.1-3, ал.2 и 3 от ЗДДС. Отразявам я както обикновена фактура без включено ддс в дневник покупки, нали? В дневника на продажбите нищо не се отразява. Така ли е?
Да, фактурата е от българска фирма, регистрирана по ДДС. Като основание на фактурата е посочено: международен транспорт Китай-България с групажна пратка с включена застраховка. Последно без протокол само фактурата за покупка в ддс дневника посочена в колона 9. В дневник за продажби нищо не се въвежда, нали?
А колона 9 от дневника на продажби  не се ли попълва? При мен от програмата освен колона 14 със стойността от фактурата  862,34 се попълва и колона 9 със същата стойност. Без да начислявам ддс нали?
В такъв случай ои колони от дневниците на покупки и продажбите следва да бъдат попълнени?
Здравейте,

получих фактура от българска фирма за международен транспорт и спедиция за организиране на международен транспорт от Китай до България на групажна пратка с включена застраховка на обща стойност 862,34 лв. Фактура е с ДДС 0% като за основание за неначисляване на ДДС е посочен чл.30 ал.1 т.1-3, ал.2 и 3 от ЗДДС. Необходимо ли е според Вас съставяне на протокол по чл. 117 от ЗДДС?
Здравейте!

Как точно се отчитат направените покупки чрез фирмена карта в сайтове като ebay, alliexpress и т.н. Какви документи са ми необходими? Важи ли правилото:

 - при доставката на стоки извън ЕС необходими документи са ф-ра инвойс, митническа декларация, пакинг лист и всички съпътстващи документи

- при доставка на стоки в ЕС - ф-ра инвойс с валиден ВАТ номер и съставяне на протоколи по чл. 117 от ЗДДС

Колегите направиха покупка в тези сайтове като поръчаха машина, която ще се използва във фирмата. Машината е от Китай, но е поръчана през английски сайт. Машината дойде, но нямаме никакви документи за нея. Не знам какво да правя. Писахме на китайците. Те издадоха една измислена ф-ра инвойс с китайски адрес, а не с ВАТ номер. Щом е с китайски адрес трябва да имаме платено мито и ДДС, а ние нямаме т.е. необходима и МДекларация. За по-дребните стоки изпратиха инвойс без име на доставчик, номер и т.н. Не знам как да отчета направените покупки. Липсват ми документи.

Моля, ако някой има подобен случай нека да пише! Благодаря предварително!
За 2013 дохода е бил до 6500 лв.

За да не се получават толкова големи разлики за довнасяне и надвнесен данък може би ще е по-разумно ОД - 800, възнаграждение - 800; или ОД - 800, възнаграждение - 1000. При втория случай пак ще има надвнесен данък в края на годината.
Да, така е. Реално лицето няма придобит доход от 2014г, защото се е самоосигурявало на 800лв без получаване на възнаграждение. Не мога да кажа защо е било направено по този начин. Според мен сега има надвнесени осигуровки, след като се е самоосигурявало така - хем на 800 лв, хем без възнаграждение. А в случай че лицето се самоосигурява на 420 и получава възнаграждение 1000 лв мисля, че вече всичко ще е точно - дохода ще е признат на 420 и ще си декларира доход от 1000 лв.

Благодаря за включването! :) ...и за посочения линк! :)
Привет на всички работари в неделя! :)

СОЛ се е самоосигурявало 2014г. на 800 лв без получаване на възнаграждение (което не е било правилно,защото лицето е собственик на ЕООД и няма други доходи). От 2015г. лицето решава да се самоосигурява на 420 лв и да получава възнаграждение 1000 лв.
Има ли някакъв смисъл СОЛ да се самоосигурява на 800 лв или е достатъчна самата база-минимум 420 лв? Да, това си е по преценка на лицето, но все пак... Промяната в осигуряването ще се отрази в Д1, без да е необходимо да се подава нещо за това, нали?
За 2014г СОЛ трябва да подаде в НАП годишна Д6, а за новото осигуряване с получаване на възнаграждение в Д1 се посочва, че лицето получава доход и Д6 само с данъка. Правилно ли разсъждавам?
Ако трябва да говорим с цифри:
ОД- 420
Възнаграждение- 1000
Вноски по ЕГН на СОЛ- 123.06
Данък- 87.69

Относно полагането на личен труд сключването на Граждански даговор ще свърши ли работа? Какви документи още ще бъдат необходими да се издадат от СОЛ и от фирмата?



Благодаря на всички за отговорите!

 Аз имах предвид, дали чистата сума, която трябва да се разпредели, може да бъде изплатена с по-късна дата от датата на изплащане на данъка т.е плащам данъка 28.01, а изплащам / превеждам дивидента на собственика март месец примерно.
Добре, а в случай че Общото събрание вземе решение за разпределение на дивидент м.01.2015г., тогава данъка и декларацията се подават до 30.04.2015г., нали? Щом не е от значение кога ще се изплати дивидента значи това може да стане по всяко едно време - месец март, април?